• A
  • A
  • A
  • ABC
  • ABC
  • ABC
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Regular version of the site

English Language Integrative Exam

2023/2024
Academic Year
RUS
Instruction in Russian
Course type:
Compulsory course
When:
1 year, 4 module

Instructors


Ильина Екатерина Александровна


Murtazina, Polina A.


Pozdeeva, Ekaterina


Racheva, Irina A.


Remizova, Veronika

Программа дисциплины

Аннотация

Integrative Exam is a mandatory exam for all first-year students. The Exam is aimed at evaluating micro and macro skills of academic discourse. All the exam tasks are the same for each course programme. The exam tasks include non-fiction texts and articles within the framework of specific language competencies applicable for different course programmes. This exam is an integral part of each course programme. The final grade for this course is resulting. If a student receives over 3 (three) points on a 10-point scale on SoFL Integrative Exam course (Vnutrenniy ekzamen), all of his/her previous unsatisfactory grades for English shall be replaced with the grade that he/she received for the examination.
Цель освоения дисциплины

Цель освоения дисциплины

  • Learning objectives: ● to assess the level of English-language communication competence; ● to assess the state of the students’ lexical, grammatical, listening, reading, writing and speaking skills needed for effective communication in everyday, academic and business situations. The students who have successfully passed the exam are able to: ● read English-language texts and comprehend the necessary information; ● listen to English-language texts and comprehend the necessary information; ● analyse, compare and interpret information using subject-specific vocabulary and fully formed communicative strategies; ● write essays on a wide range of topics; ● speak on a wide range of topics using track-specific vocabulary.
Планируемые результаты обучения

Планируемые результаты обучения

  • analyse, compare and interpret information using subject-specific vocabulary and fully formed communicative strategies
  • extract and compartmentalise information into plans, tables, mind-maps, etc
  • listen to English language texts and comprehend the necessary information
  • read English language texts and comprehend the necessary information
  • speak on a wide range of topics using genre-specific vocabulary
  • write texts of various genres on a wide range of topics
Содержание учебной дисциплины

Содержание учебной дисциплины

  • Reading
  • Listening
  • Writing
  • Speaking
Элементы контроля

Элементы контроля

  • неблокирующий Listening
    Listen to the lecture-presentation ONCE and complete the following tasks. In tasks 1-5 choose one correct variant A, B, or C. In tasks 6-10 fill in the gaps with the exact words from the text, using NO MORE THAN 3 WORDS AND/OR A NUMBER for each answer.
  • неблокирующий Speaking
    Argumentative monologue on a given topic organised according to the plan.
  • неблокирующий Writing
    Write an essay on one of the following topics. There are two types of essays: – Discuss advantages and disadvantages – Discuss both views and express your opinion
  • неблокирующий Reading
    Read the text and complete the following tasks. In tasks 1-5 decide which statements are True, False, or Not Stated according to the information given in the text. In tasks 6-10 choose one correct variant A, B, or C.
Промежуточная аттестация

Промежуточная аттестация

  • 2023/2024 учебный год 4 модуль
    0.25 * Listening + 0.25 * Reading + 0.25 * Speaking + 0.25 * Writing
Список литературы

Список литературы

Рекомендуемая основная литература

  • A Complete Guide to Modern Writing Forms. Современные форматы письма в английском языке: Учебник / А.Ю. Поленова, А.С. Числова. - М.: ИНФРА-М: Академцентр, 2012. - 160 с.: 60x88 1/16. - (Высшее образование). (о) ISBN 978-5-16-005155-0 - Режим доступа: http://znanium.com/catalog/product/235606
  • Гумовская, Г. Н. Английский язык профессионального общения. LSP: English for professional communication : учебное пособие / Г. Н. Гумовская. — 2-е изд., испр. — Москва : ФЛИНТА, 2018. — 320 с. — ISBN 978-5-9765-2846-8. — Текст : электронный // Лань : электронно-библиотечная система. — URL: https://e.lanbook.com/book/89880 (дата обращения: 00.00.0000). — Режим доступа: для авториз. пользователей.
  • Кузнецова, Т. С. Английский язык: устная речь : учебное пособие / Т. С. Кузнецова. — 2-е изд. — Москва : ФЛИНТА, 2018. — 268 с. — ISBN 978-5-9765-3611-1. — Текст : электронный // Лань : электронно-библиотечная система. — URL: https://e.lanbook.com/book/105171 (дата обращения: 00.00.0000). — Режим доступа: для авториз. пользователей.

Рекомендуемая дополнительная литература

  • Евсюкова, Е. Н.  Английский язык. Reading and Discussion : учебное пособие для вузов / Е. Н. Евсюкова, Г. Л. Рутковская, О. И. Тараненко. — 2-е изд., испр. и доп. — Москва : Издательство Юрайт, 2019. — 147 с. — (Университеты России). — ISBN 978-5-534-07996-8. — Текст : электронный // Образовательная платформа Юрайт [сайт]. — URL: https://urait.ru/bcode/438983 (дата обращения: 28.08.2023).
  • Минаева, Л. В.  Английский язык. Навыки устной речи (I am all Ears!) + аудиоматериалы в ЭБС : учебное пособие для академического бакалавриата / Л. В. Минаева, М. В. Луканина, В. В. Варченко. — 2-е изд., испр. и доп. — Москва : Издательство Юрайт, 2019. — 199 с. — (Бакалавр. Академический курс). — ISBN 978-5-534-09265-3. — Текст : электронный // Образовательная платформа Юрайт [сайт]. — URL: https://urait.ru/bcode/438499 (дата обращения: 28.08.2023).