• A
  • A
  • A
  • ABC
  • ABC
  • ABC
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Regular version of the site

Branding and Brand-Communications

2024/2025
Academic Year
ENG
Instruction in English
6
ECTS credits
Course type:
Compulsory course
When:
2 year, 1, 2 module

Instructors


Берлин Елена Анатольевна


Нелюбина Евгения Владимировна

Course Syllabus

Abstract

The course is focused on creating a plan of marketing solutions related to brand management. The course involves the analysis of elements of both external and internal branding and opens up opportunities for studying a range of metrics to assess the effectiveness of brand development.
Learning Objectives

Learning Objectives

  • Teaching students decision-making skills for the creation and management of brands and brand-communications
  • Development of competence to analyze and compare various theoretical approaches to the problems of brand-communications
Expected Learning Outcomes

Expected Learning Outcomes

  • Analyze the brand's place in the brand portfolio
  • Justify the choice of a specific branding strategy depending on the task
  • Evaluate the significance of brand elements
  • Develop a brand concept
  • Сompare different brand creation concepts
Course Contents

Course Contents

  • Branding and Brand-Communications
Assessment Elements

Assessment Elements

  • non-blocking Work at seminars
  • non-blocking Homework
  • non-blocking Exam
Interim Assessment

Interim Assessment

  • 2024/2025 2nd module
    0.4 * Exam + 0.3 * Homework + 0.3 * Work at seminars
Bibliography

Bibliography

Recommended Core Bibliography

  • Тульчинский, Г. Л.  Бренд-менеджмент. Брендинг и работа с персоналом : учебное пособие для вузов / Г. Л. Тульчинский, В. И. Терентьева. — 2-е изд., испр. и доп. — Москва : Издательство Юрайт, 2021. — 255 с. — (Высшее образование). — ISBN 978-5-534-05503-0. — Текст : электронный // Образовательная платформа Юрайт [сайт]. — URL: https://urait.ru/bcode/471939 (дата обращения: 27.08.2024).

Recommended Additional Bibliography

  • Домнин, В. Н.  Брендинг : учебник и практикум для вузов / В. Н. Домнин. — 2-е изд., испр. и доп. — Москва : Издательство Юрайт, 2021. — 493 с. — (Высшее образование). — ISBN 978-5-534-13539-8. — Текст : электронный // Образовательная платформа Юрайт [сайт]. — URL: https://urait.ru/bcode/469384 (дата обращения: 27.08.2024).

Authors

  • SHAMGUNOVA IULIIA OLEGOVNA