• A
  • A
  • A
  • АБВ
  • АБВ
  • АБВ
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта

Marketing

2019/2020
Учебный год
ENG
Обучение ведется на английском языке
6
Кредиты
Статус:
Курс обязательный
Когда читается:
3-й курс, 3, 4 модуль

Преподаватель

Программа дисциплины

Аннотация

The course covers basic of marketing and is mainly devoted to the principles of marketing. It includes marketing concepts and terminology and employs case study as the main teaching method.Learning outcomes – at the end of the course students are able to: - explain and apply marketing concepts to strategic marketing planning; - identify essential factors that should be considered when developing a marketing strategy; - design and organise the marketing mix and its constituent parts; - produce and present a marketing plan.
Цель освоения дисциплины

Цель освоения дисциплины

  • Learning objectives – by the end of the course students should be able to: - describe commonly used marketing concepts and terminology; - summarise the main marketing tools of products and services, pricing, distribution and communications; - analyse marketing problems associated with the processes involved in making marketing decisions and present coherent solutions to such problems; - organise and explain processes involved in the preparation of marketing strategies and plans.
Результаты освоения дисциплины

Результаты освоения дисциплины

  • Студент знает и интерпретирует основные понятия и термины
  • Студент анализирует основные этапы разработки маркетинговой стратегии
  • Студент проводит анализ поведения потребителя
  • The student knows and interprets basic concepts and terms
  • The student analyzes the main stages of developing a marketing strategy
  • Student conducts analysis of consumer behavior
Содержание учебной дисциплины

Содержание учебной дисциплины

  • - Introduction to Marketing
  • - Marketing Strategy and Marketing Planning
  • - Market Analysis
  • - Marketing Analytics
  • - Consumer Behaviour
  • - STP
  • - Product and Brand Management
  • - Marketing Channels
  • - Pricing
  • - Marketing Communications
Элементы контроля

Элементы контроля

  • неблокирующий Created with Sketch. case score
  • неблокирующий Created with Sketch. home task
  • неблокирующий Created with Sketch. test score
  • блокирующий Created with Sketch. exam
Промежуточная аттестация

Промежуточная аттестация

  • Промежуточная аттестация (4 модуль)
    0.3 * case score + 0.2 * exam + 0.3 * home task + 0.2 * test score
Список литературы

Список литературы

Рекомендуемая основная литература

  • Kompella, K. (2019). Marketing Wisdom. Singapore: Springer. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&site=eds-live&db=edsebk&AN=1884178

Рекомендуемая дополнительная литература

  • Hollensen, S., & Opresnik, M. O. (2014). Marketing : A Relationship Perspective. München: Vahlen. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&site=eds-live&db=edsebk&AN=827295
  • Nelson, F. (2013). Marketing : 36 Most Asked Questions on Marketing: What You Need to Know. [Place of publication not identified]: Emereo Publishing. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&site=eds-live&db=edsebk&AN=609080